NB! Õppematerjal on pidevas arenemisetapis. Ettepanekud ja ideed on oodatud marietta.loo@antslakk.edu.ee
Õppematerjali eesmärk õpetajatele : aidata luua õpetajatel seoseid erinevate ainete ja valdkondade vahel
Autorid: Marietta Lõo, Merle Paat, Katrin Kool, Maris Hanimägi
Lõimitud õppeained: ajalugu, inglise keel, füüsika, keemia, matemaatika
Aeg: II poolaasta
Klass: 9
Eesmärgid:
1) õpilastele ühtse terviku loomine ajastust
2) õppida tundma oma riigi ajalugu sel perioodil
3) mõista koolielus ja ühiskonnas toimuvaid protsesse Eesti ENSV ajal
AJALUGU
Teemabloki ENSV õppimise kava
Õpikus lk. 44-53
Opiqu teemad 6.4, 6.5, 6.6
Tööjuhend: Palun vasta küsimustele ja edasta õpetajale Tera kaudu.
6.4 ENSV. Valitsemine ja majandus
Kuidas sattus Eesti NSV Liidu koosseisu?
Tee järeldused tabelite kohta EKP, Eesti NSV valitsus, Eesti NSV Ülemnõukogu, EKP rahvuslik koosseis 1945-1990 .
Mis muutus ENSV territooriumis ja haldusjaotuses?
Kes olid juunikommunistid?
Mis ülesanne oli KGB-l?
Millist rolli mängis Eestisse jäetud sõjavägi?
Kas Sinu kodukoha lähedal (Lõuna-Eesti) oli sõjaväe polügoone?
Nimeta 4 majanduselu tunnust ENSV-s
Analüüsi rahvastiku muutust 1959-1989 aastatel
6.5 ENSV Poliitilised olud ja vastupanu
Iseloomusta lühidalt metsavendlust
Seleta mõiste represseerima
25. märts 1949 (ööl vastu 26. märtsi)?
Mida tähendas kodanlik natsionalism/kodanlik natsionalist?
Mis soodustas inimestel valitseva võimuga kohaneda?
Miks nimetati 1960. aastaid kuldseteks?
Milline organisatsioon oli Komsomol?
Mida tähendas uusvenestamine?
Mida nõuti „40 kirjas“?
6.6 Välis-Eesti
Kas Eesti Vabariigi õiguslik järjepidevus on kunagi katkenud?
Eesti Vabariigi õiguslik järjepidevus
Esitlus Eesti ENSV kultuurielu põhikoolile (Autor: Dagmar Seljamäe)INGLISE KEEL
Koostasime ajurünnakuna teemakaardi (ämbliku) “Soviet Estonia”.Selle põhjal koostas iga õpilane 12 küsimust, mida tema tahaks Nõukogude
Eesti kohta teada. Seejärel arutasime, kellelt nad võiksid selle info saada.
Koduseks ülesandeks jäi intervjueerida vanemaid või vanavanemaid ning koostada
esitlus inglise keeles. Õpilased kandsid oma esitlused tundides ette ning
vastasid kaasõpilaste küsimustele. Iga õpilane pidi küsima vähemalt kolm küsimust.
MATEMAATIKA
Eesmärk: Õppida tundma nõukogude ühiskonda
Loe ülesande teksti hoolikalt ja kirjuta välja sõnad, mida tänapäeval enam ei kasutata või on sulle võõrad. Küsi nende tähendust õpetajalt.
Seejärel lahenda ülesanded vihikusse!
1. Pioneerid ja oktoobrilapsed korjasid 1500 kg vanapaberit. Pioneerid korjasid 70% kogu paberist. Mitu kilogrammi korjasid oktoobrilapsed?
2. Rühm kommunistlikke noori korjas suve jooksul 600 putukast koosneva kollektsiooni. 23% putukate arvust moodustasid liblikad, 32% rohutirtsud, 16% kiilid ja ülejäänud osa sitikad. Mitu liblikat, rohutirtsu, kiili ja sitikat korjasid kommunistlikud noored?
3. 1963.a. valiti Eesti NSV Ülemnõukogusse 178 saadikut, kellest 84 olid töölised ja kolhoosnikud. Mitu protsenti moodustasid töölised ja kolhoosnikud Eesti NSV Ülemnõukogu koosseisust?
4. 1967.a.oli Põlva rajoonis keskmiseks põldheina hektarisaagiks planeeritud 25 ts, kuid tegelikult saadi 26 ts. Mitme protsendi võrra ületati põldheina hektarisaak?
5. 1960.a. õppis Nõukogude Liidu kõrgemates õppeasutustes 2,46 miljonit inimest, mis moodustab 32,8% 1980.a. kõrgemates õppeasutustes õppivate inimeste plaanilisest arvust. Mitu inimest hakkab õppima 1980.a. Nõukogude Liidu kõrgemates koolides?
6. Kolhoosiaeda istutati 96 puud. Mitu puud oli ette nähtud istutada kolhoosiaeda, kui on veel istutada 25% puudest?
KEEMIA JA FÜÜSIKA
*Ehitusmaterjalid tol ajastul
*kooliõpikud
*füüsika tähtsus tehnika arengus
*veekeetja näide (vana veekeetja kooli)
*puhastusvahendid
*liiklusvahendid (turvalisus)
* kütused (defitsiit)
No comments:
Post a Comment